روش مطالعه درس زبان انگلیسی برای کنکور

مقالات

به منظور مطالعه صحیح درس زبان انگلیسی برای کنکور موارد زیر را مد نظر داشته باشید:

استفاده از روش فیش برداری:

ابتدا هر چند لغت که استخراج کرده‌اید با معنی و ذکر شماره در یک طرف فیش بنویسید و در طرف دیگر آن یک جمله‌ی کاربردی که مورد علاقه خود است را مثال بزنید و کلمه مورد نظر را در آن جمله بکار ببرید.

نحوه‌ی خواندن گرامر:

برای خواندن گرامر باید به صورت پایه‌ای عمل کرد. بعد از خواندن و یادگیری می‌باید از تمرین‌های کتاب درسی و تست‌های موضوعی و طبقه بندی شده هر بخش از کتاب استفاده کنید تا آن قسمتهایی که مطالعه کرده‌اید در ذهن شما باقی بماند.

اطلاعات شما نسبت به قالب‌های گرامر و زدن تست می‌تواند شما را مطمئن کند که آمادگی کامل را دارید برای زدن ۵ الی ۶ تست کنکوری در درس مورد مطالعه به نکات زیر توجه کنید:

– برای یادآوری مجدد و مرور لغات از هر فرصتی استفاده کنید.

– جمله و اصطلاحاتی که حفظ کرده‌اید را در ذهن خود تمرین کنید.

– به معنای مختلف واژه‌ها یا حروف اضافه حتماً توجه کنید.

– در بخش گرامر باید پایه جملات را بیاموزید و آنها را تمرین کنید.

نحوه‌ی زمان بندی برای مطالعه درس زبان انگلیسی:

دانش‌آموزان در حال تحصیل ۳ روز در هفته می‌توانند به مطالعه گرامر اختصاص دهند. و ۲ روز را به پیشروی و مطالعه و مبحث جدید و یک ساعت و نیم را برای مرور مباحث مطالعه شده خود تنظیم کنند.

نکته مهم: جهت یادگیری هر چه بیشتر لغات زبان انگلیسی و زبان عربی می‌توانید هر شب ۳۰- ۲۰ دقیقه به امر مطالعه این دو درس قرار دهید و با دقت تمام هر شب این زمان را صرف خواندن و یادگیری لغات نمائید. هر چند این کار به ظاهر ساده است اما می‌توانید پاسخگوی ۷۵% تا ۸۰% سؤالات کنکور باشید.

در بعضی از موارد دانش‌آموزان با توجه به اینکه دروس عمومی را خوب مطالعه کرده در هنگام تست زنی ناموفّقند، با توجه به اینکه خوب خوانده‌اند و فهمیده‌اند نمی‌توانند گزینه درست را انتخاب کنند، در چنین مواقعی توصیه می‌شود با زدن تمرینی تعدادی تست و یا حتی روخوانی تعدادی تست قبل و یا وسط مطالعه دروس عمومی دقت ونکته بینی خود را افزایش دهید تا به عنوان یک داوطلب دقیق تر بتوانید خودتان نکات تستی را از میان مطالب مختلف پیدا کنید و پیش بینی انواع تست‌ها و گزینه‌های مختلف را داشته باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقالات
چگونه فیزیک کنکور را 100 بزنیم

چگونه فیزیک کنکور را 100 بزنیم؟ یکی از دغدغه های داوطلبان کنکوری در گروه های آزمایشی ریاضی و تجربی درس فیزیک میباشد درسی استدلالی و نیز محاسباتی که اکثر دانش آموزان از آن هراس دارند و معمولا درصد پایینی در آن کسب میکنند. اما نکاتی ساده و کاربردی وجود دارد …

مقالات
آشنایی با روشهای صحیح مطالعه در آزمون آنلاین ( بخش چهارم )

آشنایی با روشهای صحیح مطالعه در آزمون آنلاین ( بخش چهارم )   مرحله ی تفکر: در مرحله تفکر، با فکر کردن به آموخته های خود، به آن ها مفهوم می دهیم. همچنین با معنا بخشی به متون خوانده شده، به تثبیت حافظه کمک می کنیم. به عنوان مثال بین …

مقالات
آشنایی با روشهای صحیح مطالعه در آزمون آنلاین ( بخش سوم )

آشنایی با روشهای صحیح مطالعه در آزمون آنلاین ( بخش سوم ) نکات مطالعه برای کنکور – روش مطالعه پس ختام ( PQ4R) یکی از روش های صحیح مطالعه برای کنکور، روش مطالعه پس ختام ( PQ4R) است. این روش یکی از روش های مطالعه موثر، جهت افزایش بازدهی است. …

تماس با خط 1
تماس با خط 2